kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 12

fitness-model

5 zasad przyrostu mięśni

Czasem ćwiczący przy budowaniu masy mięśniowej zbyt wiele uwagi przykładają nieznacznym szczegółom. Tymczasem należy zacząć od podstaw...

O większy rozmiar nie trudno – pizza w porze lunchu i brak ruchu to doskonały sposób, by zyskać parę zbędnych kilogramów. Jednak przyrost masy mięśniowej to sprawa nieco bardziej skomplikowana. Poniżej kilka prostych sposobów na to, by mięśnie rozrastały się bardziej efektywnie.

1. Nie skupiaj się na pojedynczych mięśniach

Ruch "rozłożony" jest korzystniejszy z kilku powodów - pozwala na większe obciążenie oraz stymuluje szybszą produkcję hormonów odpowiedzialnych za przyrost tkanki mięśniowej.

2. Witajcie przysiady i martwe ciągi.

Taki zestaw angażuje największą liczbę mięśni i pozwala stopniowo zwiększać obciążenie. Jak nie trudno wywnioskować – im więcej na sztandze, tym większe mięśnie.

3. Liczby mają znaczenie, ale…

Lepiej wykonać 10 serii po 3 powtórzenia, niż 3 serie po 10 powtórzeń. W pierwszym przypadku możemy pozwolić sobie na większe obciążenie.

4. "Nie" dla szcześciopaka na brzuchu

Jeśli chcesz, by Twoje mięśnie rosły szybciej, raz na zawsze zapomnij o sześciopaku na brzuchu. Wybij sobie z głowy rzeźbienie brzucha przy jednoczesnym powiększaniu masy mięśniowej. Skup się na masie, a dopiero później na redukcji tkanki tłuszczowej.

5. "Bez bólu, nie ma rezultatów"? Bzdura!

To jeden z najpopularniejszych mitów wśród sportowców. Często, wierząc ślepo tej zasadzie, podejmujemy się wyczerpujących ćwiczeń absolutnie nie dostosowanych do planu treningowego. Skup się na wynikach, reszta przyjdzie z czasem.

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: mięśnie - brzuch

Komentarze

Dodaj komentarz +