kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]
Budowanie masy mięśniowej

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 19

woda

Woda podstawą sukcesu

Woda to podstawa sukcesu. W tym artykule dowiesz się, dlaczego woda jest kluczem do uzyskania wymarzonej sylwetki. Wejdź i przeczytaj.

Jeśli nadal jesteś przekonany, że picie ośmiu szklanek wody dziennie jest skuteczne, to prawdopodobnie Twoje ciało nie pracuje z maksymalną wydajnością. Woda stanowi od 60 do 70% ciała i pełni wiele ważnych funkcji. Począwszy od transportu krwi przez zdrowie skóry aż do zdolności mrugania oczami. Jeśli chodzi o przyjmowane płyny to woda jest zdecydowanie najważniejsza. Ważne jest uwodnienie ciała, należy zadbać aby było na odpowiednim poziomie.

Odchudzanie

Kilka lat temu przeprowadzono badania, które pokazały że wypicie pół litra wody poprawiło metabolizm aż o 30 procent. Naukowcy dowiedli, że jeśli człowiek zwiększy dzienne spożycie wody o 1.5 litra to w ciągu roku spali dodatkowo 17 400 kalorii. W innych badaniach sprawdzono, że picie wody przed obiadem spowodowało spalenie 75 kalorii więcej.

Poprawa myślenia

Niskie uwodnienie organizmu powoduje nasilenie zmęczenia organizmu. Ludzie, którzy piją dużo wody znacznie łatwiej radzą sobie z testami wymagającymi intensywnego myślenia.

Lepsze wyniki na siłowni

Ćwiczysz i nie widzisz przyrostów? Wina być może leży w słabym uwodnieniu organizmu. Mięśnie w 80 procentach składają się z wody, dlatego odwodnienie utrudnia transport krwi do mózgu, transport składników odżywczych do mięśni i spowalnia proces regeneracji mięśni. Woda pomaga redukować ryzyko kontuzji i bólu, ponieważ przyczynia się do zmniejszenia tarcia stawów.

Ogólny wygląd ciała

Zbyt małe spożywanie wody powoduje wysuszenie skóry, łamanie paznokci oraz zmarszczki. Woda jest istotnym składnikiem śliny, która z kolei zapobiega próchnicy zębów. Zapewnia odpowiednie nawilżenie skóry, jej elastyczność i ładny wygląd.

Jak dużo potrzebuje wody?

To zależy od Twojej płci, wieku, aktywności fizycznej i masy innych czynników. Przeciętny mężczyzna potrzebuje dziennie 3.7 litra, kobiecie wystarcza 2.7 litra.

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: woda - zdrowie - odżywianie - mięśnie - siłownia

Komentarze

Dodaj komentarz +