kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]
Budowanie masy mięśniowej

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 9

ryz

Węglowodany po treningu

Ostatnio trafiłem na ciekawy artykuł o węglowodanach po treningu w czasopiśmie o nazwie Bieganie. Pomimo tego, że był dość obszerny, to jednak opisywał problem dość wąsko. Maratończyk po treningu nie powinien jeść tych samych węglowodanów, co kulturysta.

Następnie zacząłem sprawdzać na forach kulturystycznych, co piszą użytkownicy. Tutaj po raz kolejny wąskie spojrzenie na problem, tylko tym razem z drugiej strony. Najbardziej rozbawiła mnie wypowiedź pewnego użytkownika na forum sfd.pl, który był przekonany (i próbował przekonać innych użytkowników), że po treningu siłowym można objadać się dowolną ilością słodyczy... Czytając te bzdury postanowiłem uporządkować te informacje i napisać coś własnego bez wchodzenia w szczegóły.

Węglowodany po treningu kulturysty

Jeśli zakończyłeś właśnie ciężki trening siłowy to możesz sobie pozwolić na niewielką ilość słodyczy, czyli węglowodanów prostych. Dlaczego tylko niewielka ilość? Dlatego, że słodyczy zawierają dużo cukru - sacharozy, z kolei duża ilość sacharozy może spowodować niedobór witamin i minerałów. Po treningu powinieneś wypić odżywkę węglowodanową (carbo) w postaci płynnej, czyli zmieszaną z wodą. Ilość carbo po treningu powinna być równa 0.5g x masa ciała w kilogramach, czyli kulturysta ważący 80 kg powinien spożyć 40 g carbo. Aby poprawić wchłanialność ilość wody powinna być 8 razy większa, a więc w naszym przykładzie 40 g carbo należy rozpuścić w ponad 300 ml wody.

Następnie należy dostarczyć organizmowi węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym. Wysoki indeks glikemiczny mają:
Jeśli chcesz sprawdzić indeks glikemiczny produktów zajrzyj do artykułu indeks glikemiczny tabela.

Węglowodany po treningu biegacza

W tym przypadku po treningu aerobowym zawodnik również powinien również wypić po treningu carbo. Roztwór wodny powinien być mniej stężony, tzn. wody powinno być 12 razy więcej niż carbo, a nie tak jak w przypadku kulturysty 8:1. Bardzo ważne jest, aby w trakcie biegu na bieżąco pić napój izotoniczny. W ciągu maksymalnie kilku godzin po treningu należy przyjąć łącznie do 200 g węglowodanów o wysokim indeksie glikemiczny. Po tym okresie można sobie pozwolić na węglowodany o niższym indeksie glikemicznym, jak np. kasza, ciemny ryż i warzywa.

Na koniec jeszcze dość ważna uwaga. Po treningu należy się powstrzymać od spożywania tłuszczy pochodzenia zwierzęcego. Na przykład dość powszechnie popełnianym błędem jest posiłek potreningowy w postaci potrawy smażonej na smalcu. Po treningu ważny jest transport glukozy, a tłuszcz utrudnia ten transport. Jeśli nie wiesz, ile tłuszczy zawierają produkty zajrzyj do artykułu tabele kaloryczne.

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: trening - posiłek potreningowy - carbo - węglowodany - węglowodany proste - woda - indeks glikemiczny - trening siłowy - ryż - tłuszcz

Komentarze

Dodaj komentarz +