kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 4

trening siłowy

Trening siłowy odżywianie

Dobrze utrzymane, krzepkie mięśnie to główny cel wysiłków na siłowni. Należy jednak pamiętać, że kulturystyka to nie tylko rozwój masy mięśniowej poprzez stosowanie wybranych metod treningowych. Niewątpliwie rozwój kształtnej i harmonijnie umięśnionej sylwetki wymaga dążenia do zachowania odpowiednich proporcji między tkanką mięśniową i tłuszczową także w efekcie stosowania podstawowych zasad odżywiania i suplementacji. Znajomość ogólnych zaleceń żywieniowych - znaczenia żywieniowego podstawowych składników odżywczych, sposobów ich modyfikacji w diecie w zależności od potrzeb organizmu - ma w treningu siłowym kolosalne znaczenie. Zasady te powinny odgrywać szczególnie istotną rolę w przypadku młodzieży szkolnej będącej w okresie dorastania. Wtedy to rozwijającemu się organizmowi trzeba dostarczyć różnorodnych i odpowiednio skorelowanych budulców, aby mógł on sprostać wzmożonemu przyrostowi wysokości i wagi ciała (tzw. "skok pokwitaniowy") zwłaszcza, jeśli towarzyszy temu zwiększony wysiłek fizyczny związany z treningiem.

W ramach tego artykułu chciałbym przedstawić specyfikę składników odżywczych, zapotrzebowanie na poszczególne składniki w diecie oraz ich modyfikacje w diecie pod względem ilości i jakości odpowiednio do potrzeb młodego organizmu.

We współczesnej nauce wyróżnia się kilkadziesiąt składników odżywczych, które wraz z pożywieniem muszą być dostarczone, aby organizm ludzki mógł prawidłowo funkcjonować. Składniki odżywcze dzielimy na 5 podstawowych grup: białka, tłuszcze, węglowodany oraz witaminy i sole mineralne.

Dla organizmu człowieka pierwszoplanowe są potrzeby energetyczne. Każdy skurcz mięśnia, bicie serca, oddychanie, wydzielanie enzymów trawiennych lub hormonów zależą od dostarczenia energii. Dla człowieka jedynym źródłem energii jest energia chemiczna zawarta w pożywieniu. Człowiek w całkowitym spoczynku wykonuje pracę związaną z podstawowymi przemianami katabolitycznymi i anabolitycznymi. Jest to podstawowa przemiana materii - zmierzono ją i obliczono, że zdrowy, dorosły człowiek potrzebuje około 1 Kcal/1kg. masy ciała/na 1 godzinę. Jednak człowiek rzadko znajduje się w bezruchu (sen), dlatego ilość energii niezbędnej do normalnego funkcjonowania jest zdecydowanie wyższa. Na wydatek energetyczny składa się zatem energia podstawowej przemiany materii i energia ponadpodstawowej przemiany materii. Z czynników decydujących o wielości niezbędnej energii należy wymienić: stopień aktywności fizycznej, masę ciała, wiek, warunki klimatyczne i warunki bytowania. Dlatego też w żywieniu sportowców należy uwzględnić znaczny wysiłek fizyczny, a co za tym idzie- zwiększony wydatek energetyczny. Przyjrzyjmy się bliżej podstawowym składnikom odżywczym i prześledźmy ich rolę.

czytaj dalej Trening siłowy odżywianie

źródło: fbb.pl

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: mięśnie - siłowni - sylwetki

Komentarze

Dodaj komentarz +