kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 5

siłownia

Trening na siłowni

Spadek wagi

Jeśli ktoś chudnie w ciągu miesiąca cztery kilogramy, to uważam, że jest to dobre, zdrowe tempo. Są tacy, którzy potrafią schudnąć więcej, ale częściej są to mężczyźni. Faceci potrafią szybciej schudnąć. Ale ja bym przestrzegał przed szybkim chudnięciem, szczególnie kobiety. Kobiety są co prawda bardziej niecierpliwe, ale też częściej popełniają błędy dietetyczne, polegające np. na nie jedzeniu przez cały dzień. Czasami wpadają też w drakońską, ascetyczną dietę, która musi skończyć się efektem jo-jo. Tycie jest zazwyczaj wynikiem trybu życia, nieprawidłowego odżywiania się i skłonności genetycznych. Jeżeli uda się zmienić tryb życia, to już przy niewielkich korektach dietetycznych można chudnąć. Natomiast jeśli trybu życia nie możemy zmienić, to trzeba się liczyć z tym, że musimy wypracować sobie taką dietę, którą będziemy musieli stosować przez lata.

Wybiórcze odchudzanie

Wiele kobiet chciałoby szybciej odchudzić się w określonych rejonach ciała. Często pytają, czy jest to możliwe? Proces odchudzania dotyczy całego organizmu i nie działa wybiórczo na określone części ciała. Genetyka danej osoby decyduje o tym, z jakich części ciała tkanka tłuszczowa zacznie najpierw ubywać. W zasadzie możemy nieco przyspieszyć jedynie odchudzanie w talii, wykonując setki powtórzeń w ćwiczeniach na mięśnie brzucha. Musimy to zaakceptować, że tkanka tłuszczowa jest nierównomiernie rozłożona w organizmie, toteż jedne obszary wcześniej się ujędrnią, niż inne. Dlatego swój wygląd i swoje postępy należy oceniać, patrząc na najbardziej zatłuszczoną część ciała.

Wiek

Trening na siłowni można zacząć w każdym wieku. I w każdym wieku zaowocuje on pozytywnymi zmianami. Kobiety po "czterdziestce" mogą osiągnąć takie zmiany w wyglądzie, których będą im zazdrościły dwudziestolatki. Ja uważam, że trzeba być kiedyE w życiu grubym, aby zrozumieć różnice w samopoczuciu pomiędzy osobą otyłą, a szczupłą. Gdyby te osoby wiedziały, jak zmieni się jakość ich życia, gdy się odchudzą, to bez wahania przyszłyby na siłownię. Jest nieprawdą, że człowiek stary musi być niedołężny. Może ćwiczyć na siłowni i czerpać wszelkie korzyści, związane z treningiem siłowym, ale nie powinien ćwiczyć na maksymalnych obciążeniach. Powinien raczej skłaniać się ku większej ilości powtórzeń w seriach.

Bezpieczeństwo ćwiczeń

Trzeba powiedzieć, że te formy ruchu, jakie wykonuje się na siłowni, mogą pociągać za sobą urazy, jeśli stosuje się je w sposób niekontrolowany. Przykładowo, przy rozpiętkach nie można swobodnie puszczać rąk do tyłu. Instruktor musi uświadomić osobie rozpoczynając trening, jakie niebezpieczeństwa mogą występować w poszczególnych ćwiczeniach i czego należy się wystrzegać. Ponadto są ćwiczenia bezpieczne i mniej bezpieczne. Wykonywanie spięć brzucha w leżeniu na podłodze z nogami opartymi o ścianę jest bardzo bezpieczne, ale wykonywanie skłonów na skośnej czy rzymskiej ławce może prowadzić do problemów z kręgosłupem, jeśli wykonuje się je nieprawidłowo. Trzeba uświadomić osobie zaczynającej treningi, jak ważną rolę pełni prawidłowa rozgrzewka i dlaczego. Dotyczy to szczególnie takich obszarów, jak odcinek lędźwiowy i szyjny kręgosłupa oraz obręcz barkowa. Te miejsca muszą być dobrze rozgrzane.

Trzeba też zwrócić uwagę na tempo ćwiczeń, na to aby po każdej serii tak długo odpoczywać, aż uspokoi się tętno. Dla początkujących i starszych osób może oznaczać to dwu-trzyminutowe przerwy między seriami. Dobierając sobie odpowiednio obciążenia i tempo ćwiczeń, trening siłowy można uprawiać w każdym, nawet bardzo podeszłym wieku i w każdym stanie kondycji fizycznej, nawet przy dużej otyłości, co jest niemożliwe w wielu innych dyscyplinach sportu. Dlatego mogę, z pełnym przekonaniem, zapraszać wszystkie kobiety na siłownię, młode jak i starsze, szczupłe jak i otyłe. Dobrze dopasowany trening i dieta sprawią, że każda z was poczuje się młodziej, zdrowiej i lepiej. No i będziecie bardzo zadowolone ze swojego wyglądu. A to się liczy!

Aktualnie przeglądasz czwartą część artykułu, od początku trening na siłowni, część 2 trening na siłowni cz.2 i część 3 trening na siłowni cz.3

Autor: Anonim


Warning: get_meta_tags(http://www.herk.pl//trening-na-silowni4.php) [function.get-meta-tags]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/getka/domains/herk.pl/public_html/bot_pd.php on line 4

"" znaleziono też na stronach:

Tagi:

Komentarze

Dodaj komentarz +