kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 4

trening na siłowni

Trening na silowni

Odwaga

Kobiety otyłe powinny wiedzieć, że na siłowni odbierane są jako osoby odważne, jako te, które zdecydowały się w swoim życiu coś zmienić. Na siłowni inaczej patrzy się na grubasa. Trenującego na siłowni grubasa odbiera się jako tego, który nie godzi się ze swoją otyłością, nie akceptuje swojego wyglądu i właśnie postanowił to zmienić, decydując się na ciężką pracę. Ludzie otyli są mile widziani na siłowni, wręcz podziwiani i chcę, aby o tym wiedzieli. Poza tym osoby otyłe muszą być psychicznie nastawione do treningu aerobowego, muszą zdawać sobie sprawę z tego, że to je czeka. Trening aerobowy jest podstawą odchudzania. Trzeba się przygotować na to, że na urządzeniach aerobowych będzie się spędzać całe godziny.

Aeroby

Trening aerobowy zaczynamy stosować natychmiast, ale nie w pełnym, wymaganym wymiarze. Niech to będzie na początku dziesięciominutowa rozgrzewka, poświęcona jednocześnie na rozmowę z instruktorem i zachęcające pogaduszki. Po tej rozgrzewce rozpoczyna się trening siłowy, który na początku jest raczej treningiem gimnastycznym, gdyż w tym czasie uczymy te osoby techniki wykonywania ćwiczeń, nie narzucając wysokiego tempa i stosując bardzo małe obciążenia. Są to zwykle ludzie, którzy przedtem nie mieli żadnego ruchu. Trzeba ich po prostu nauczyć ruchu i przyzwyczajać do niego. Proces musi być stopniowy. Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że osoby otyłe będą miały na początku wielkie problemy z najprostszymi ćwiczeniami, z uniesieniem nóg w podporze na poręczach, czy z wykonaniem skłonu na rzymskiej ławce. Trzeba ich powoli wdrażać w trening. Gdy już zobaczą, że ich sprawność i wydolność poprawia się, to będzie to czynnik bardzo silnie motywujący do dalszych treningów. Po dwóch miesiącach spostrzegą, że także dzieje się coś z ich ciałem. To dopiero jest przyjemność!

Dieta

Z dietą jest tak samo jak z treningiem. Nie można sobie pozwolić na odstraszenie człowieka, narzucając mu od razu zbyt ostry reżim dietetyczny. Można powiedzieć - "Proszę pani, słodycze są dla ludzi, ale tak jak wszystko, trzeba je dozować. Mam propozycję: proszę wyrzucić cukier z pożywienia. Jest to niezbędne, aby pani mogła się odchudzić."

Żegnaj cukrze!

Nie można posłodzić sobie nawet jednej herbaty! To jest tak zabójcze i tak utrudniające odchudzanie, że całkowicie niweluje efekty treningowe. Trenowały u mnie różne panie, które nie stosowały diety. Twierdziły, że jedzą tylko dwa pączki dziennie. Nie miały żadnych efektów z treningu. Trzeba to im tak wytłumaczyć, aby zechciały w to uwierzyć. Tutaj instruktor może popisać się swoimi zdolnościami. Można powiedzieć tak - "Cały tydzień dieta, ale w niedzielę ma pani odpust." Ale jaka dieta? Na podstawie rozmowy sondujemy jakie klientka ma nawyki żywieniowe i mówimy jej - "Musimy to zacząć zmieniać." Stopniowo. Najpierw nie smarujemy chleba masłem, potem nie słodzimy. Salcesonik zamieniamy na jakąś chudszą wędlinkę. Chleb biały - na razowy. Jeśli na śniadanie je jajka smażone na bekonie, to niech zostaną jajka, ale nie smażone na bekonie, lecz na szynce lub polędwicy. Nie smażymy na zwykłym oleju, ale na oliwie z oliwek lub bez tłuszczu. Jeszcze później zaczynami mówić o częstości posiłków. Namawiamy do posiłków co trzy godziny, ale bez żadnych przekąsek pomiędzy nimi. To sprawi, że metabolizm się zmieni. Wtedy będzie można jeść więcej i nie tyć. Z czasem wprowadzamy takie pojęcia jak węglowodany i białko. Tłumaczymy, jakie posiłki są wysokobiałkowe, a jakie - wysokowęglowodanowe.

Nie trzeba od razu kupować wagi. Ani do produktów, ani do ważenia siebie. Odchudzanie wiąże się z tym, że najpierw mogą pojawiać się efekty wizualne, a nie wagowe. A więc lustro jest najważniejsze. Trzeba pamiętać o różnicach w treningu osób szczupłych i otyłych. Najważniejsza to intensywność treningu. Pomimo tego, że docelowo będzie odwrotnie, to szczuplejsze zaczynają od intensywniejszego treningu, a grubsze - od powolniejszego. Grubsze muszą jednak szybciej wprowadzić dłuższe sesje treningu aerobowego, niż te szczuplejsze. Dla początkujących najlepiej jest wykonywać trening aerobowy zaraz po treningu siłowym. Jazda na rowerze stacjonarnym czy bieganie na bieżni jest nudne, toteż znacznie łatwiej przychodzi robić to na siłowni, w towarzystwie innych osób. Ponadto przychodzi się z nastawieniem, że ma się zrobić ten trening i źle się człowiek czuje, jeśli tego nie wykona.

Nie tylko aeroby

Niektóre panie trudno jest przekonać do tego, aby polubiły siłownię. Często wywodzą się one z aerobiku i tylko dodatkowo przychodzą na siłownię. Zadaniem instruktora jest przekonać te osoby, że to praca mięśni jest tym paleniskiem, w ogniu którego spalamy nadmiar energii. To mięśnie będą spalały paliwo, w tym tłuszcz, a trening aerobowy jest jakby dopalaczem. Znaczenie (i efekty) treningu aerobowego wzrastają nieporównywalnie, jeśli jest on połączony z pracą beztlenową mięśni (treningiem siłowym).

Jednak słaba płeć

Jeśli chodzi o poziom siły w porównaniu z mężczyznami - stanowczo uważam, że kobiety nie są silne. Są zdecydowanie słabsze od mężczyzn. Są to uwarunkowania genetyczne, wynikające z poziomu hormonów. Natomiast zdarzają się kobiety ze znacznymi predyspozycjami siłowymi, które są o wiele silniejsze od swoich rówieśniczek. Jednak silny mężczyzna w konfrontacji z silną kobietą, zawsze jest stroną silniejszą.

Czytaj artykuł od początku trening na siłowni lub od drugiej części trening na siłowni cz.2

Autor: Anonim

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: trening - siłownia - aeroby

Komentarze

Dodaj komentarz +