kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 5

arnold schwarzenegger

Trening na siłowni

Ból

Jeśli instruktor odpowiednio ustawi trening kobiety na początku, to potreningowe zakwasy mięśniowe nie będą aż tak duże i nie będzie pieczenia wewnątrzmięśniowego w czasie wykonywania ćwiczeń, które towarzyszy ekstremalnemu treningowi, charakterystycznemu dla mężczyzn. Radziłbym więc traktować kobiety jako niezaawansowane przez znacznie dłuższy czas, niż mężczyzn.

Samoocena

Trzeba zorientować się w nastawieniu psychicznym kobiety i stwierdzić, czy właściwie ocenia swoją sylwetkę, czy nie jest to np. fobia. Jeśli przychodzi szczupła dziewczyna i nadal chce chudnąć, to trzeba próbować ją umiejętnie przestawić na inne tory. Jest to bardzo trudne, jeśli klientka ma tendencje do anoreksji. Jest to często problem psychologiczny, a więc instruktor ma tu małe pole do popisu. Instruktor powinien raczej komplementować taką dziewczynę i delikatnie jej sugerować, że byłaby jeszcze ładniejsza, gdyby ważyła kilogram więcej, była troszeczkę pełniejsza. Z drugiej strony trzeba ją przekonywać, że w każdej chwili może łatwo pozbyć się tego kilograma, gdyby uznała, że tak będzie dla niej lepiej.

Zaufanie

Jako instruktorzy wobec kobiet lepiej sprawdzają się mężczyźni. Kobiety są trochę podejrzliwe i takie rady trenerki jak "Słuchaj, musisz trochę przytyć, bo masz za mało mięśni" mogą być odbierane jako nieszczere. Natomiast takie rady, płynące z ust mężczyzny, będą odbierane z większą ufnością.

Zmiany

Od razu warto zaznaczyć, że "na wielki przyrost mięśni nie ma pani co liczyć". Takiego zapewnienia będzie zresztą oczekiwało 90% kobiet przychodzących na siłownię. A tych, które są zainteresowane większym rozwojem umięśnienia, i tak to nie zniechęci, bo one będą przygotowane na to, że jest to proces długi i żmudny. Jeśli połączymy trening z właściwą dietą, to oprócz wzrostu siły możemy od razu spodziewać się spadku tkanki tłuszczowej, co jest w większości przypadków równoznaczne z redukcją wagi ciała. Jeśli są to kobiety z nadwagą, to trzeba je uświadomić, że będą przechodziły taki mało estetyczny etap, kiedy tkanka tłuszczowa będzie się rozrzedzała i zacznie "zwisać". Po prostu zwarta tkanka tłuszczowa rozrzedza się wtedy i mięknie. Ten etap trzeba przetrwać i traktować go jako wyraźny symptom tego, że jesteśmy już daleko zaawansowani w procesie pozbywania się tkanki tłuszczowej. Dwa do trzech miesięcy trwa pobudzanie metabolizmu i potem zaczyna się dziać "burza" w organizmie. Wzrastają siły witalne i apetyt, wzrasta siła i wytrzymałość, poprawia się samopoczucie. Zaczyna odczuwać się coraz większą chęć do treningu. Wszystko zaczyna coraz lepiej wychodzić, mięśnie twardnieją, a nie bolą z treningu na trening, poprawia się kondycja.

Puszyste i słabsze

Przede wszystkim kobiety z nadwagą nie są tak wydolne fizycznie i trzeba im zróżnicować obciążenia. Pomimo tego, że chciałoby się zaaplikować im trening dynamiczny, z dużym tempem, to jednak nie można tego robić w początkowej fazie. To byłoby absolutnie zniechęcające.

Czytaj artykuł od początku trening na siłowni

Autor: Anonim

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: trening - kobiety - siłownia - mięśnie

Komentarze

Dodaj komentarz +