kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 1

rozgrzewka

Trening interwałowy

Wzbogać swoje cardio o interwały i spalaj więcej kalorii.

Trening cardio jest świetny w planach utraty wagi – w szczególności interwały, gdzie poruszasz się tak szybko jak tylko potrafisz z przerwami na oddychanie, czyli odpoczywanie. Aby uczynić ten sprint najbardziej efektywnym jak to tylko możliwe spytaliśmy Phila Campbella – eksperta treningu interwałowego i autora „Do biegu, gotowi, start!” o jego rady dla szybkiego spalania tłuszczu.

Rozgrzewka

„Powinieneś zwiększyć tempo bicia serca progresywnie” – mówi Campbell. „Skup się na dużych mięśniach jak np. mięśniach czworogłowych ud. Rób krążenia stawów skokowych, krążenia kolan, rozgrzej stawy biodrowe – to wszystko przygotuje Twoje mięśnie i wiązadła na morderczy wysiłek ”.

Mierz swój sprint

Kluczem jest maksymalny wysiłek w przedziale czasu około 30 sekund. Jeśli jesteś na bieżni (lub rowerku treningowym) biegnij wraz z rozpędzaniem się maszyny. Kiedy osiągniesz maksymalną prędkość utrzymaj ją przez 30 sekund. Potem zwolnij i biegnij wolniej przez 90 sekund – tak, aby zregenrować swoje siły. Jeśli biegasz na zewnątrz biegnij przez 60 metrów tak szybko jak to tylko możliwe. Następnie spaceruj przez 90 sekund. Potem powtarzaj w ten sposób.

Wyprostuj się

Większość ćwiczących pochyla się do przodu, kiedy wykonują ćwiczenia na maszynach cardio. W ten sposób wykorzystując siłę grawitacji ułatwiają sobie wykonywanie ćwiczenia. Campbell mówi: „Jeśli stoisz wyprostowany w trakcie swojego sprintu utrzymujesz tą samę intensywność pracy swoich mięśni”.

Nie skracaj swojego odpoczynku

Największy skok w spalaniu kalorii ma miejsce, wtedy gdy organizm przechodzi ze stanu spoczynku do maksymalnego wysiłku. Campbell mówi: „Nawet jeśli po 30 sekundach odpoczynku już czujesz, że mógłbyś zacząć sprint, poczekaj… Lepiej dłużej odpocząć po to, aby z większą siłą zacząć sprint”.

Stopniowo coraz dalej

„Kiedy biegasz na zewnątrz zacznij pierwszy interwał od 50% swojej maksymalnej szybkości. Potem zwiększ szybkość do 60 czy 70 procent maksymalnej szybkości. Potraktuj swoje ciało tak twardo jak tylko potrafisz, razem z treningiem będą rosły Twoje wyniki” mówi Campbell.

Nie licz… Biegnij!

Nigdy nie powinieneś robić dwóch treningów interwałowych jednego dnia. Błędem jest zwiększanie liczby treningów. Nieważna jest liczba treningów, najważniejsza jest ich intensywność. Zatem rób tylko jeden trening, ale za to przyłóż się do niego.

Istotny fakt: przebiegając sprintem 100 metrów spalasz ponad 50 kalorii!

Ten artykuł bierze udział w I konkursie u.waw.pl.
Zachęcamy do przeczytania innych artykułów biorących udział w konkursie.

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: interwały - trening - bieganie - trening cardio - cardio - spalanie kalorii - spalanie tłuszczu

Komentarze

Dodaj komentarz +