kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 5

u.waw.pl

Problemy ze snem

Mogłabyś pospać jeszcze parę godzin, ale budzisz się nad ranem i nie możesz zasnąć. Nawet bardzo byś chciała, żeby czuć się wypoczęta. Jednak nic z tego. Jeżeli zdarza się to sporadycznie, może być spowodowane obawami np. przed trudnym egzaminem, załatwieniem poważnych spraw w urzędzie. Gorzej, gdy takie poranne pobudki utrzymują się bez wyraźnych powodów przez kilka tygodni. Przyczyną może być nieumiejętność radzenia sobie ze stresem, zdenerwowanie, że nie sprostasz temu, co czeka cię następnego dnia. Wczesne rozbudzenie bywa też związane z wypitym wieczorem trunkiem. Alkohol pozwala szybko zasnąć, ale ból głowy budzi nas z kolei już skoro świt.

Rozwiązanie:

• Nie próbuj zasnąć na siłę, bo i tak ci się to nie uda. Po prostu zacznij wcześniej dzień.
• Jeżeli zasypiasz około 22, a budzisz się o 4 nad ranem, to być może nie potrzebujesz więcej niż 6 godzin snu.
• Spróbuj kłaść się do łóżka godzinę później. Może wtedy obudzisz się również później niż zwykle.
Jeżeli zadręczasz się tym, że szkodzisz zdrowiu, ponieważ nie udaje ci się przespać ośmiu godzin dziennie, być może jesteś w Wędzie. Wiele osób wcale nie potrzebuje tak długiego snu. Dla jednych będzie to dziesięć godzin, innym wystarczy zaledwie sześć. A jeśli twierdzisz, że prawie w ogóle nie śpisz, notuj godziny, w jakich się budzisz. Być może okaże się, że przyzwoicie przespałaś kilka godzin, z czego nie zdawałaś sobie sprawy. A może w ciągu dnia pozwalasz sobie z nudów na drzemki? Tak często zachowują się osoby na emeryturze. Latem pochłania je np. praca na działce, w zimie im tego brakuje, więc najpierw drzemią, a potem gorzej w nocy śpią. Problem można rozwiązać, wyszukując sobie zajęcie: robienie na drutach, haftowanie, malowanie, spacery z psem, nauka obcego języka czy wykłady na uniwersytecie trzeciego wieku. Czasem zakłócenia snu są spowodowane chorobą, np. reumatyzmem, depresją

Przyczyną może być nieumiejętność radzenia sobie ze stresem, zdenerwowanie, że nie sprostasz temu, co czeka cię następnego dnia

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: sen - łózko - sypialnia - noc - problemy

Komentarze

Dodaj komentarz +