kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 4

u.waw.pl

Problemy ze snem

W łóżku spędzamy jedną trzecią życia. A pozostałe dwie trzecie zależą od tego, czy dobrze śpimy w nocy. Dlatego kłopotów ze snem lepiej nie lekceważyć.

Niektórym wystarczy tylko przyłożyć głowę do poduszki, żeby znaleźć się w objęciach Morfeusza. Ale jeśli przez pół godziny przewracasz się z boku na bok, nadaremnie usiłując zasnąć, to znaczy, że cierpisz na najczęstszą formę bezsenności, czyli problemy z zasypianiem. W zaśnięciu może ci przeszkadzać np. hałas i światło przeciskające się przez okno w sypialni. Zasypianie utrudnia również kawa wypita późnym wieczorem, świadomość niewykonania zaplanowanej na ten dzień pracy czy zabieranie do łóżka przygnębiających myśli.

Rozwiązanie:

• Ostatni posiłek powinnaś zjeść trzy godziny przed położeniem się spać. Zanim przygotujesz sobie kolację, zrób bilans tego, co zjadłaś. Jeśli uznasz, że prawie cały dzień głodowałaś, pozwól sobie na treściwą kolację. Jeżeli jednak w ciągu dnia dostarczyłaś sobie sporo kalorii, postaraj się zadowolić kromką chleba z masłem.
• Nie staraj się analizować w nocy, kto jest winien niemiłego zdarzenia czy kłótni. Nie rozmyślaj nad tym, co oni przez swoje zachowanie chcieli powiedzieć i jakich argumentów powinnaś użyć w kłótni. Nie zastanawiaj się, dlaczego tego nie zrobiłaś. Przyjmij zasadę: przeszło, minęło, nie wróci.
• Jeśli się obudziłaś i nie możesz przez co najmniej pół godziny zasnąć, wstań. Najlepiej wyjdź z sypialni i czymś się zajmij. Powinno to być monotonne zajęcie, które w każdej chwili możesz przerwać, gdy ogarnie cię senność, np. wkładanie zdjęć do albumu, porządkowanie kuchennych szafek albo lektura poważnej książki. Nie sięgaj tylko po pasjonującą powieść, bo na pewno nie będziesz mogła się od niej oderwać.
• Nie patrz co chwila na zegarek. Będziesz się tylko denerwować, że już tak długo nie śpisz. A może masz w domu zegar wybijający godzinę? Pozbądź się go.

W łóżku spędzamy jedną trzecią życia. A pozostałe dwie trzecie zależą od tego, czy dobrze śpimy w nocy. Dlatego kłopotów ze snem lepiej nie lekceważyć

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: sen - łózko - sypialnia - noc - problemy

Komentarze

Dodaj komentarz +