kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 11

u.waw.pl

Płaski brzuch

Płaski i zgrabny brzuch to marzenie wielu z nas. Nie wystarczy jednak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha i cierpliwość, by regularnie je stosować. Oto kilka prostych sposobów, które możesz zastosować na co dzień. Nie sprawią one, że Twój brzuch nagle zacznie przypominać seksowne brzuszki modelek z pierwszych stron okładek, ale na pewno pomogą niewielkim nakładem pracy poprawić jego wygląd.

Wszystko płynie
Każdego dnia dostarczaj organizmowi od 1,5 do 2 litrów wody. Dobrze jeśli jest to niegazowana woda mineralna. Jeśli nie lubisz smaku (a właściwie bez-smaku czystej wody), możesz dodać do niej np. plasterek cytryny lub pomarańczy. Jako źródło wody można też wykorzystać naturalne soki owocowe i warzywne. Dziś, w wielu sklepach można kupić jednodniowe, świeże soki bez dodatku cukru i konserwantów. Są one bogatym źródłem witamin i mikroelementów. Dlaczego tak ważne jest uzupełnienie płynów? Woda oczyszcza organizm z toksyn i w naturalny sposób wspomaga procesy trawienne.

Wspomagaj trawienie
Naturalne, roślinne włókna pokarmowe nazywane są błonnikiem. Ten zespół substancji nie jest trawiony przez organizm człowieka, świetnie za to wspomaga procesy trawienne. To jednak nie jedyna zaleta błonnika. Pęcznieje on w żołądku, hamując uczucie głodu (sprawia więc, że nie sięgamy tak często po jedzenie), pobudza ruchy perystaltyczne jelit, reguluje działalność flory jelitowej, a także obniża poziom cholesterolu. Bogatym źródłem błonnika jest chleb razowy, siemię lniane, otręby, a także jabłka, marchew, groch oraz fasola.

Jedz regularnie
Dieta nie jest synonimem głodówki. Jedz regularnie 4-5 małych posiłków dziennie. W ten sposób unikniesz podjadania między posiłkami. Nie przejadaj się. Nasze babcie mawiały, że lepiej wstać od stołu z uczuciem niedosytu, niż chorym z przejedzenia. Zadbaj o to, by w skład Twojego dziennego menu wchodził komplet składników zawartych w piramidzie żywieniowej. Unikaj też głodówek. Niewłaściwie stosowane (skuteczne są tylko pod ścisłą kontrolą lekarza), przynoszą organizmowi więcej szkody niż pożytku.

Zaparcia
To jedno z najczęstszych zaburzeń przewodu pokarmowego. Jakie są jego przyczyny? Przede wszystkim niewłaściwa dieta oraz pośpiech. Jelita najaktywniejsze są rano, to wówczas najlepiej jest się wypróżnić. Większość z nas jednak poranek zaczyna od okrzyku „jestem spóźniony!" i hamuje ten naturalny odruch fizjologiczny, który zdecydowanie zmniejsza swoją intensywność w ciągu dnia. Aby ułatwić pracę jelitom warto sięgać po produkty, które wspomagają naturalne procesy trawienne organizmu. Należą do nich m. in. bakterie probiotyczne, zawarte w specjalnie oznakowanych produktach mlecznych.

Ruch to podstawa
30 minut ruchu 3-4 razy w tygodniu wyśmienicie poprawią nie tylko pracę jelit, ale też funkcjonowanie całego organizmu. Nie dam rady – myślisz - to aż 2 godziny w tygodniu. Zrób więc szybki rachunek sumienia. Ile czasu w tygodniu poświęcasz na: oglądanie TV, „klikanie" ze znajomymi, surfowanie po Internecie, spotkania z przyjaciółmi „przy kawie"? A ruch wcale nie wymaga wielkiego wysiłku. Wybierz sport, który naprawdę lubisz. Namów przyjaciół na wspólny wypad na łyżwy, ściankę wspinaczkową, basen, siłownię, aerobik lub na zwykły spacer. Na pewno miło spędzicie czas.

źródło: fitness.wp.pl

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: płaski - brzuch - ćwiczenia

Komentarze

Dodaj komentarz +