kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]
Budowanie masy mięśniowej

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 14

fitnesska

Plan treningowy

Plan treningowy polega na zaplanowaniu działań, których celem jest zwiększenie masy mięśniowej, zrzucenie tłuszczu lub ogólniej mówiąc poprawa sylwetki. To od niego w dużej mierze zależą późniejsze efekty. W tym artykule dowiesz się jak ułożyć plan treningowy.

Ogólnie o planie treningowym

Plan treningowy powinniśmy podzielić na małe i duże cykle. Małe cykle treningowe określają treningu w przeciągu około dwóch miesięcy, natomiast duże cykle są mniej dokładne i opisują cele na cały rok. Przykładowo możemy zaplanować, że robimy dwumiesięczny cykl na przyrost masy, następnie dwumiesięczny cykl na przyrost siły, potem kolejny dwumiesięczny cykl na przyrost masy i na końcu miesięczny okres rzeźbienia ciała. W planie treningowym koniecznie należy uwzględnić przerwy w treningach. Na przykład po dwóch miesiącach budowania masy mięśniowej dobrym pomysłem jest zrobienie sobie dwutygodniowej przerwy od treningów. Oczywiście w okresie przerwy nie powinniśmy robić sobie wolnego od trzymania diety.

Na początku treningów najlepiej jest zapisać swoje wyniki siłowe oraz wymiary siłowe. Taka informacja może być bardzo pomocna w późniejszym okresie. Po około 2 miesiącach treningów może przyjść lekkie zniechęcenie... Wtedy dobrze jest sobie uświadomić, że nie jest tak źle. Aby nie stracić motywacji do treningów można sobie przypomnieć wspomniane wcześniej zapiski. Informacja o tym, że obwód bicepsa wzrósł o 2cm, a wynik w wyciskaniu leżąc o 5kg będzie na pewno bardzo motywująca do dalszych treningów.

Jak ułożyć plan treningowy?

W tym miejscu tego artykułu chciałbym przejść do konkretów. Określ cel! Zwiększenie masy mięśniowej? Poprawa kondycji ciała? Zwiększenie siły? Zmniejszenie tkanki tłuszczowej? Określ rodzaj treningu, ilość serii, długość przerw między seriami oraz poszczególnymi ćwiczeniami i okres trwania treningu. Rozpisz konkretne ćwiczenia - kolejność wykonywania ćwiczeń jest wbrew pozorom bardzo istotna. A teraz wybierz trening, weź kartkę i notuj:

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: trening - plan treningowy - trening na mase - trening na rzezbe - trening aerobowy

Komentarze

Dodaj komentarz +