kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 12

ćwiczenia pilates

Pilates

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi".

To słowa samego twórcy metody - Josepha Pilatesa. Wypowiedział je w 1965 roku, mając 86 lat. I faktycznie się nie mylił. "Pilatesowa" gorączka ogarnęła prawie cały świat. Ameryka zwariowała na punkcie Pilatesa, a w ślad za nią poszły inne kraje. Zastanawiasz się nad fenomenem metody Pilatesa? Wydaje Ci się, że to kolejny przejściowy szał dostępny tylko dla wybranych, który przeminie za kilka lat? Nic bardziej błędnego. Pilates jest dla wszystkich! Jest to metoda mającą na celu stworzeniu równowagi w ciele. Jest treningiem "dobrego samopoczucia". Wpływa na to jak wygląda ciało, jak je odczuwamy i jak ono pracuje. Ćwiczenia bez stresu i męki wykonywane przy dźwiękach spokojnej muzyki wprowadzają nas w dobry nastrój i poprawiają wygląd naszego ciała. Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej.

Opis metody:

Zastanawiasz się, dlaczego Pilates jest tak dobry dla każdego, bez względu na wiek czy stan zdrowia? Dlaczego jest inny niż pozostałe techniki ćwiczeń? Odpowiedź jest tak prosta, jak sama metoda. Główną zaletą ćwiczeń jest bowiem ich niewiarygodna efektywność. Jest to trening całego ciała w skład którego wchodzi ponad 500 ćwiczeń inspirowanych jogą, baletem i ćwiczeniami siłowymi. Ich istotą jest rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni. System ten jest ukierunkowany na poprawę elastyczności, siły, równowagi i świadomości swojego ciała. Ćwiczenia te zostały opracowane w latach dwudziestych ubiegłego wieku przez Josepha Pilatesa, aby umożliwić kontuzjowanym sportowcom oraz tancerzom bezpieczny powrót do treningów i zachowanie kondycji. Od tego momentu Metoda Pilatesa została zaadoptowana do użytku dla całego społeczeństwa.

Ten nieaerobikowy system ćwiczeń wymaga wysokiej koncentracji i skupienia, polega bowiem na wykonywaniu precyzyjnych i powolnych ruchów o niewielkim zasięgu. Poprzez prawidłowe wykonywanie ćwiczeń możesz wysmuklić swoją sylwetkę, uzyskać płaski brzuch i pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej. Mięśnie rozciągają się, wzmacniają i stają się bardziej elastyczne, przez co całe ciało odzyskuje sprężystość, poprawia się sylwetka, figura staje się smukła i młodzieńcza, a chód lekki i pełen gracji.

Charakterystyczny dla metody Pilatesa jest także fakt, iż nie skupia się on tylko na mięśniach dużych i mocnych, ale wzmacnia też mięśnie małe i słabe, o istnieniu których często w ogóle nie zdajemy sobie sprawy. Dopóki nie zaczniemy ćwiczyć. Niezwykłość metody Pilatesa polega między innymi na tym, że przynosi ona nie tylko korzyści fizyczne, ale także psychiczne. Poprawia wygląd całej sylwetki, ale również wpływa korzystnie na nasze samopoczucie. Niweluje bóle kręgosłupa i stawów oraz uczy nawyków poprawnego oddychania.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze korzyści, jakie możesz osiągnąć ćwicząc Pilates:

- Poprawia elastyczność ciała
- Zwiększa siłę mięśni, w szczególności mięśni brzucha, dolnej części pleców, bioder i pośladków
- Równoważy siłę mięśni po obu stronach ciała
- Poprawia kontrolę mięśni pleców oraz kończyn
- Wysmukla sylwetkę i "wyciąga" ciało
- Poprawia stabilność kręgosłupa 
- Zwiększa świadomość swojego ciała
- Uczy prawidłowego, pełnego oddechu
- Poprawia koordynację ruchową i równowagę
- Rozluźnia ramiona, kark i górną część pleców
- Bezpieczna rehabilitacja kontuzji stawów i kręgosłupa
-Pomoc w prewencji kontuzji układu kostnego i mięśni.

Pilates jest dobry dla każdego:

Technika ta jest odpowiednia dla każdego, niezależnie od wieku czy stanu zaawansowania. Głównym przesłaniem ćwiczeń Pilatesa jest wzmocnienie świadomości własnego ciała. Jest to bardzo istotne w dzisiejszych czasach, kiedy ciągle się spieszymy, nie zwracamy uwagi na własną postawę, pracując tym samym na choroby kręgosłupa, zniekształcając swoją sylwetkę i nieprawidłowo oddychając, co w prosty sposób prowadzi do pogorszenia jakości naszego życia. Pilates ma to zmienić. I zmienia!!!

Podczas ćwiczeń nie wykonujemy gwałtownych ruchów i podskoków - jest to metoda doskonała dla osób z bólami stawów i kręgosłupa, osób z nadwagą, ograniczającą możliwość aktywnych ćwiczeń, oraz dla tych, którzy długo nie ćwiczyli. Typowy trening Pilatesa składa się z zestawu ćwiczeń nie trwających dłużej niż 90 minut. Jedną z ogromnych zalet metody jest fakt, że nie wymaga ona od nas powtarzania ćwiczeń w nieskończoność. Każde ćwiczenie powtarzamy ok. 10 razy, dzięki czemu unikamy uczucia znudzenia i zmęczenia. Jedną z podstawowych zasad metody jest to, że nie ilość jest tu najważniejsza, a jakość. To jakość czyni tę metodę tak efektywną i o tym nigdy podczas ćwiczeń nie wolno zapominać. Podczas ćwiczeń ważna jest także dbałość o poprawne oddychanie i kontrola przepony. Aby uzyskać maksymalne korzyści należy ćwiczyć Pilatesa minimum dwa, trzy razy w tygodniu. Pierwsze efekty pojawiają się szybciej niż w innych systemach, bo już po pierwszych 10 - 20 sesjach. Jakość najważniejsza.

Smukła sylwetka, płaski brzuch, dobre samopoczucie, lepsza świadomość własnego ciała - to wszystko da ci Pilates. Oprócz regularności ćwiczeń i rozsądnej diety musisz jednak przestrzegać jednego, najważniejszego warunku - dbać o jakość ćwiczeń. Tu nie liczy się ilość powtórzeń - możesz wykonać ich tysiące, ale dopóki nie są wykonywane prawidłowo przyniosą więcej szkody niż pożytku. Podczas treningu należy więc zwracać ogromną uwagę na to, jak wykonujemy ćwiczenia i zachować maksymalne skupienie. Pilates składa się z serii powolnych ćwiczeń, w których bardzo ważna jest kontrola mięśni brzusznych i poprawne oddychanie. Koncentracja, panowanie nad sobą, płynne ruchy i dokładność są podstawowymi zasadami tej techniki. Przestrzeganie tych zasad zapewni bezpieczeństwo ćwiczeń i szybko przyniesie upragnione efekty. Wiadomo, że najlepiej byłoby, gdyby efekty ćwiczeń można odczuć natychmiast. Niestety jest to niemożliwe. Istnieją jednak zasady, których przestrzegając, odczujesz dobroczynny wpływ ćwiczeń Pilates na swój organizm naprawdę błyskawicznie

12 złotych rad:

Zawsze zaczynaj od rozgrzewki Nie spiesz się! Im wolniej ćwiczysz, tym lepiej Ćwicz zgodnie z rytmem swego oddechu Wkładaj cały wysiłek w wydech Przy wydechu wciągaj pępek ku kręgosłupowi Kontroluj swoją postawę Skoncentruj się na tym, co i jak robisz Siłę mięśni brzucha rozwijaj powoli - jeżeli uwypuklają się one podczas ćwiczenia, zrób przerwę Ruch ramion zaczynaj od mięśni najszerszych grzbietu i czworobocznych, a nie od samych ramion Ważna jest jakość a nie ilość! Stosuj się do podanej liczby powtarzanych ćwiczeń Ćwiczenia Pilates wykonuj regularnie, najlepiej codziennie Tylko dzięki wytrwałości uzyskasz łądną i zgrabną sylwetkę Historia Pilatesa:

Joseph Pilates urodził się w 1880 roku w pobliżu Duesseldorfu w Niemczech. Był bardzo chorowitym dzieckiem. Cierpiał powodu astmy i krzywicy. Nie poddawał się jednak i pokonywał swoje fizyczne ograniczenia uprawiając kulturystykę i gimnastykę. Dzięki temu w wieku 14 lat został modelem do rysunków anatomicznych.

Uprawiał wiele sportów: narciarstwo, nurkowanie i oczywiście gimnastykę W roku 1912 wyjechał do Londynu. Istnieje kilka wersji dotyczących motywów jego wyjazdu i historii życia w Anglii. Jedna z nich mówi o tym, że Pilates pojechał tam w celu uprawiania zawodu boksera, inna że podjął pracę jako instruktor samoobrony dla policjantów ze Scotland Yard'u, jeszcze inna przedstawia Pilatesa jako wykonawcę cyrkowego objeżdżającego kraj ze swoją trupą. Po wybuchu I wojny światowej został internowany jako Niemiec. Podczas internowania doskonalił swoje ćwiczenia i uczył innych internowanych swojej metody. Epidemia grypy w 1918 roku zabiła wiele osób w Anglii, jednak wszyscy którzy ćwiczyli z J. Pilatesem, przeżyli. Tutaj też Pilates zaczął wprowadzać ćwiczenia ze sprężynami przymocowanymi do łóżek szpitalnych, tak że chorzy mogli być poddawani rehabilitacji jeszcze gdy leżeli w łóżku. Ta innowacja doprowadziła do stworzenia przez J. Pilatesa całej gamy urządzeń do ćwiczeń i rehabilitacji.

Po wojnie Joseph wrócił do Niemiec. Jego metoda ćwiczeń zyskała przychylność i ogromne zainteresowanie środowiska tancerzy, a w szczególności Rudolfa von Laban'a, którego system notacji tańca jest używany do dziś na całym świecie. Znana tancerka Hanya Holm zadoptowała wiele ćwiczeń do swojego programu, i są one do dzisiaj częścią tzw. "techniki Holm". W 1926 roku Joseph Pilates przyjechał do USA. Podczas podróży do Stanów poznał Klarę, z którą później się ożenił. W Nowym Yorku Joseph i Klara założyli swój pierwszy zakład gimnastyki w budynku, w którym mieścił się "New York City Ballet".

Metoda Pilatesa szybko zdobyła popularność w USA , najpierw wśród tancerzy, a później w latach 70 wśród zwykłych ludzi. Klara i Joseph rozwijali metodę aż do śmierci Josepha w 1967 roku. Po jego śmierci Klara, znana jako wspaniała nauczycielka metody Pilatesa, prowadziła jeszcze studio ćwiczeń przez kolejnych 10 lat, aż do swojej śmierci w 1977 roku. Joseph i Klara wykształcili swoich następców, którzy propagowali metodę w wielu krajach. Do najbardziej znanych należą: Kathy Grant, Lolita San Miguel, Ron Fletcher i Alan Herdmann. Bez względu na podane wyżej opisy zajęć, przed zapisaniem się na zajęcia ruchowe zasięgnij porady lekarza. Pamiętaj o przyniesieniu ze sobą ręcznika i obuwia sportowego- zamiennego z czystą podeszwą.

źródło: artykuł nadesłany przez naszego uzytkownika

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: pilates - fitness - ćwiczenia - odchudzanie - dieta - wellness

Komentarze

Dodaj komentarz +