kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]
Budowanie masy mięśniowej

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 9

kulturystyka

Wzrost i regeneracja mięśni

"Należy dążyć do tego, aby rozróżniać ogólne, systemowe zmęczenie i zmęczenie poszczególnych grup mięśniowych. Jeśli czujesz się osłabiony - nie trenuj"

W życiu każdego, regularnie trenującego kulturysty, który marzy o sukcesach w tej dyscyplinie, bywają dni lepsze i gorsze. Bywamy czasami słabi, zmęczeni, nie mamy zapału do ćwiczeń. Są dni, gdy was rozpiera siła, wszystko idzie jak z płatka. Bardzo ważne dni, bowiem stwarzają możliwość stosowania większych obciążeń, dodatkowych powtórzeń i serii, a to prowadzi do ogólnego wzrostu masy mięśniowej i siły. Dlaczego w takim dniu występuje tak dobre samopoczucie? Największy wpływ na to ma właściwy plan żywieniowy i stres-od nich zależy poziom energii i ogólnej kondycji fizycznej.

Regeneracja mięśni od drugiej strony

Ogólnie w treningu występują dwa dominujące czynniki, które mają wpływ na poziom energii i gotowość do dużego wysiłku. Pierwszym czynnikiem jest glikogen mięśniowy, a więc zmagazynowana forma glukozy. Stanowi on pierwotne źródło żywieniowe dla naszych komórek mięśniowych przy wysiłku anaerobowym (beztlenowym) czyli w kulturystyce.Wysoki poziom glikogenu w mięśniach oznacza, że jesteśmy gotowi do treningu o dużej intensywności, stosowania dużych ciężarów itp. Druga strona medalu to proces odbudowy. Czy metabolizm komórek mięśniowych wrócił do normy po ciężkim treningu? Odnowa komórek mięśniowych musi być kompletna, aby proces adaptacji organizmu na następnym treningu był pozytywny. Niewielki zapas glikogenu w mięśniach i niepełna odnowa są odpowiedzią na niski poziom energii i tym samym mało efektywny trening.

Glikogen w mięśniach

Każdy kulturysta po pewnym czasie systematycznego treningu jest w stanie zmagazynować więcej glikogenu w mięśniach niż przeciętny osobnik. Prace badawcze amerykańskich fizjologów Holloszego i Bootha pokazały ten właśnie skutek treningu. Nie jest dokładnie zbadane, jak do tego dochodzi. Hakkinen (Finlandia) sugeruje, że testosteron (hormon wzrostu) może być związany z syntezą glikogenu, a także enzymem, który jest związany z produkcją glikogenu. W takim przypadku okresowe wzrosty poziomu testosteronu w organizmie, które towarzyszą treningowi, mogą prowadzić do większego zmagazynowania glikogenu w mięśniach.

To jest pierwsza część artykułu, przeczytaj dalszą część artykułu regeneracja mięśni.

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: regeneracja - kulturystyka - odnowa - wzrost mięśni - trening - przyrost - przetrenowanie - glikogen - wysiłek - poziom - kreatyna - intensywność - weider - odchudzanie - dieta - sterydy - metanabol

Komentarze

Dodaj komentarz +