kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 6

odchudzanie

Jak schudnąć bez diety ?

Ścisła dieta, basen raz w tygodniu, bieganie codziennie po minimum pół godziny, trzy razy w tygodniu siłownia, „złote środki” na odchudzanie za 150zł, termogeniki przez które chodzisz cały dzień spocony... Nie masz czasu na ćwiczenia ? Nie masz w pobliżu basenu, ani siłowni ? Brak Ci samozaparacia do codziennego biegania ? Szkoda Ci pieniędzy na drogie „wspomagacze”, które (znasz to z autopsji) nic nie dają ? Jeśli na któreś z powyższych pytań odpowiedziałeś tak przeczytaj poniższy artykuł. Odchudzanie nie musi wiązać się z olbrzymimi wyrzeczeniami

Wpierw należy sobie odpowiedzieć na pytanie: kiedy człowiek chudnie ? Chudniesz wtedy, gdy dostarczasz organizmowi mniej kalorii niż potrzebuje. Twoje zapotrzebowanie energetyczne zależy od Twojej płci, wieku oraz jaki prowadzisz tryb życia. Szacuje się, że przeciętna dorosła kobieta potrzebuje dziennie 2500 kcal, wyobraź sobie teraz co w praktyce może oznaczać stosowanie diety 1000 kcal... Przeciętny dorosły mężczyzna potrzebuje około 3200 kcal. Stosowanie diety odchudzającej polega głównie na ograniczeniu podawanych organizmowi kalorii, efektem będzie niewątpliwie ograniczenie tkanki tłuszczowej. Rodzi się pytanie, czy nie można uzyskać tego samego efektu w inny sposób ? Oczywiście, że można !

Poniżej przedstawiam kilka zasad, które powinieneś stosować, jeśli chcesz schudnąć bądź wspomóc odchudzanie:

1. Jedz minimum pięc razy dziennie

Wbrew pozorom jest to bardzo istotny punkt, ale czyż to nie jest paradoks ? Mam chudnąć i jednocześnie jeść częściej niż do tej pory – mógłbyś pewnie tak pomyśleć, mimo wszystko ten punkt to klucz przy odchudzaniu. Jedzenie co 3 godziny to doskonały sposób na przyspieszenie metabolizmu. Oczywiście posiłki te nie powinne być „kopiaste”. Jedz „często, a mało” te słowa najlepiej oddają przesłanie tego punktu. Pewnie dziwi Cię to, że jadasz tylko dwa razy dziennie, a mimo to tyjesz. Gdy masz duże przerwy między posiłkami organizm niejako uczy się, że należy zmagazynować to co zjesz, bo do następnego posiłku daleko. Stosując się do tego punktu żółądek będzie trawić na bieżąco.

2. Śniadanie

Zapewne słyszałeś już wiele o tym, jak to śniadanie jest ważne... i dobrze słyszałeś ! Czy nie zaobserwowałeś w swoim organizmie, że gdy rano zjesz śniadanie to później dość szybko jesteś głodny ? Jeśli nie, to uwierz mi na słowo. Jedząc rano śniadanie pobudzasz apetyt (czynności trawienne), a co za tym idzie przyspieszasz metabolizm. Dobrze skomponowane śniadanie doda Ci sił, a w konsekwencji zapobiegnie ospałości i podnosie sprawność fizyczną i psychiczną. Zawartość porannego posiłku powinna być diametralnie różna od kolacji. Z zasady powinno być obfite, bogate w białko, węglowodany i zdrowe tłuszcze. Po szczegóły odsyłam poprzez poniższe linki: białko tłuszcz węglowodany

3. Jak najwięcej zielonej herbaty

Najnowsze badania pokazują, że badań zielona herbata odgrywa ważną rolę w procesie odchudzania, podwyższa spalanie tłuszczu - termogenezę. Termogeneza to powstawanie ciepła,   które wydziela się w trakcie reakcji chemicznych, podczas których z tłuszczu wytwarza się dwutlenek węgla i woda. Skutkiem tego tłuszcz zostaje zamieniony na energię cieplną i "spalony". Ponadto zielona herbata obniża poziom lipidów (tłuszczy) jak cholesterol, szczególnie LDL ("zły cholesterol"). Blokuje utlenianie LDL i w ten sposób zapobiega tworzeniu się blaszek miażdżycowych w naczyniach krwionośnych. 

4. Pij dużo wody

Tutaj ktoś mógłby pomyśleć, że kolejny paradoks, bo przy budowaniu masy też zaleca się picie dużej ilości wody. Najlepiej pij wodę przez cały dzień, nie tylko, gdy odczujesz silne pragnienie. Wówczas uchronisz przed obciążeniem swój układ krążenia. Pij ją w równych proporcjach, najlepiej pół godziny przed jedzeniem. Wtedy woda nie rozrzedza soków trawiennych, dobrze wpływa na trawienie, skraca czas trawienia i nie obciąża żołądka. Woda mineralna działa korzystnie na przebieg procesów trawiennych, reguluje ciśnienie tętnicze, pełni rolę substancji oczyszczającej, usuwa z organizmu zbędne elementy dostające się z pożywienia oraz nadmiar substancji szkodliwych powstających w wyniku przemian metabolicznych. Należy uścislić jaką wodę trzeba pić, jak wiadomo woda wodzie nierówna. Na pewno odpada nieprzegotowana „kranówka”, ponieważ zawiera substancje szkodliwe dla Twojego zdrowia. Są to toksyny pochodzące z produkcji tworzyw sztucznych, metale ciężkie pochodzące ze ścieków przemysłowych, pestycydy i herbicydy z pól i łąk ściekające do ujęć wody pitnej. Unikaj wody gazowanej, gdyż wypłukuje z organizmu witaminy i sole mineralne. Nie pij wód wysokozmineralizowanych, nadmiar minerałów zbyt obciąża nerki co w konsekwencji może doprowadzić do kamicy nerkowej. W takim razie co pić ? Odpowiedź jest prosta: wodę mineralną niegazowaną niskozmienralizowaną – jest ich pełno w sklepach.

5. Odstaw samochód, zwiększ ruch

Samochód zostaw w garażu, a do pracy jedź metrem lub tramwajem. Przy okazji zapewnisz sobie dodatkowy spacer. Zaoszczędzisz czas, bo nie będziesz musiał stać w korku. Przy marszu trwającym 30 minut spalisz aż 200 kalorii. Nie korzystaj ze schodów ruchomych, ani z windy staraj się chodzić normalnymi schodami. Nawet się nie spodziewasz jak dużo można w ten sposób spalić. Jeśli chcesz wiedzieć ile tracisz kalorii w codziennych czynnościach wejdź tutaj: kalorie

6. Zadbaj o białko

Jedzenie białek wyzwala naturalny hormon utraty wagi. Wydzielany w jelitach hormon PYY zmniejsza głód. Pokarmy z dużą zawartością białka lepiej niż inne produkty podnoszą jego stężenie. Ciężko to uzasadnić, ale pokarmy z dużą zawartością białek dobrze zaspokajajągłód. Powstaje pytanie: gdzie mam szukać tego białka ? Główne produkty zawierajace białko to mięso, łosoś, masło orzechowe, mleko, ser żółty, tuńczyk, białko jaj, czerwona fasola, odtłuszczone mleko.

7. Zrezygnuj ze smalcu

Tłuszcze zwierzęce podnoszą poziom cholesterolu w surowicy i zwiększają krzepliwość krwi. Produkty obfitujące w cholesterol (przede wszystkim podroby i żółtka jaj) również podnoszą stężenie cholesterolu. Natomiast oleje roślinne nie wykazują takiego działania. Zastępując tłuszcze zwierzęce olejami roślinnymi, należy pamiętać, że ogólne spożycie tłuszczu powinno być mniejsze, niż to wynika ze zwyczajów żywieniowych. Pamiętaj, że dużo tłuszczu niekorzystnego dla zdrowia znajduje się także w tłustym mięsie, tłustych wędlinach, ciastach, czekoladzie, kremach, lodach, chipsach. Unikaj spożywania tych produktów. Zamiast tłustych deserów, wybieraj biszkopty, sorbety, galaretki owocowe. Przygotowując mięso do spożycia, oddziel widoczny tłuszcz. Spośród różnych technik kulinarnych godne polecenia jest gotowanie i pieczenie bez tłuszczu. Jeśli smarujesz pieczywo, to smaruj cienka warstwa. Ludzie z podwyższonym stężeniem cholesterolu we krwi nie powinni spożywać masła i smalcu. Mogą smarować miękką margaryną.

Warning: get_meta_tags(http://www.herk.pl//jak-schudnac.php) [function.get-meta-tags]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/getka/domains/herk.pl/public_html/bot_pd.php on line 4

"" znaleziono też na stronach:

Tagi:

Komentarze

Dodaj komentarz +