kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 6

ćwiczenie na siłowni

Jak ćwiczyć na siłowni

W tym artykule postaramy się dać Wam odpowiedź na pytanie: jak ćwiczyć na siłowni ? Zapewne wybierasz się na siłownie z mocnym postanowieniem zmiany swojej sylwetki. Zastanów się najpierw jaki jest Twój cel. Czy chcesz schudnąć czy nabrać masy mięśniowej ? A może masz trochę tłuszczyku, ale nie chcesz się odchudzać, bo boisz się, że wraz ze spadkiem tłuszczu opadną mięśnie. Jak sam widzisz celów może być wiele, dlatego nie ma uniwersalnej recepty dla każdego.

Trening na siłowni

Jeśli jesteś dopiero początkującym to zacznij od treningu ogólnorozwojowego. Jeśli jednocześnie masz zbyt dużo tłuszczyku powinieneś poza treningiem na siłowni wykonywać trening aerobowy. Trening aerobowy niekoniecznie musi polegać na bieganiu, może to być pływanie, aerobik czy jazda na rowerze. Trening aerobowy jest wysiłkiem tlenowym, dlatego aby osiągnąć efekt w postaci spalania tłuszczu należy go wykonywać przez minimum 30 minut. Po treningu aerobowym nie wolno Ci jeść słodyczy!

Odżywianie

Nie oszukuj się, że bez prawidłowego odżywiania coś osiągniesz, a przynajmniej nie w krótkim czasie. Jeśli chcesz nabrać masy mięśniowej stosuj dietę na masę, jeśli chcesz schudnąć stosuj dietę redukcyjną. Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i jeśli chcesz schudnąć to dostarczaj organizmowi mniej kalorii niż wynosi zapotrzebowanie kaloryczne, a jeśli chcesz przytyć dostarczaj więcej kalorii niż organizm potrzebuje.

Trening oprócz siłowni

Tutaj kolejny raz muszę rozróżnić porady dla osób chcących przytyć i schudnąć. Jeśli chcesz rozbudować masę mięśniową staraj się unikać trening aerobowego. Są oczywiście przypadki (jak np. praca fizyczna), że wysiłku aerobowego nie da się uniknąć, wtedy koniecznie jest zwiększenie ilości kalorii dostarczanych organizmowi. W przypadku osób chcących schudnąć sparawa jest oczywista. Sam trening siłowy nie wystarczy, wskazana jest jak największa aktywność fizyczna. Na koniec tego artykułu przestrzegam Cię przez zbyt łatwym poddawaniem się, bo "nie ma efektów". Trenuj cierpliwie, a efekty w końcy przyjdą. Nie poddawaj się!

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: trening - trening siłowy - trening ogólnorozwojowy - jak schudnąć - trening aerobowy

Komentarze

Dodaj komentarz +