kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 12

kobieta-z-hantlami

Roczny cykl treningowy

O wynikach we wszystkich dyscyplinach sportu decyduje przede wszystkim długofalowy, systematyczny i przemyślany trening. Bez względu na to, czy ktoś chce zostać mistrzem kulturystyki, czy tylko ćwiczyć dla sylwetki, zdrowia i własnej satysfakcji – realizację tego celu musi rozłożyć na pewne etapy.

Okres przejściowy

Celem tego okresu jest tzw. czynny wypoczynek przez oderwanie się od środowiska, Sali treningowej i sprzętu, a także leczenie ewentualnych kontuzji. W naszych warunkach najlepiej jest, jeśli okres ten przypada na czas wakacji lub urlopu. Czynny wypoczynek polega na zupełnej zmianie środków treningowych i ograniczeniu intensywności wysiłku. Należy w tym czasie (przynajmniej przez 6 tygodni) zaniechać ćwiczeń ze sprzętem typowo kulturystyczny, natomiast skoncentrować się na wyleczeniu kontuzji i dolegliwości, zregenerowaniu sił fizycznych i psychicznych. Nie wolno natomiast zaniedbywać treningu w ogóle. Najbardziej polecanymi formami rekreacyjnymi będą np. wycieczki rowerowe, piesze i kajakowe, gra w tenisa, pływanie, gimnastyka w różnych odmianach, lekkoatletyka itp.

Nie bójcie się, że przez 6 czy 8 tygodni, kiedy nie będziecie zaglądali do Sali treningowej, zmniejszy się nieco obwód waszej klatki piersiowej lub bicepsów. Osiągniecie za to pełną regenerację sił fizycznych i psychicznych, podniesiecie poziom ogólnej sprawności, naładujecie "akumulatory" na następny cykl treningowy. Tak robią najwięksi mistrzowie kulturystki. Organizm ma bowiem swoje prawa i nie może być przez okrągły rok poddawany jednakowym, bardzo silnym bodźcom treningowym, gdyż wówczas sam uruchomi hamulce obronne (przemęczenie, przetrenowanie, brak postępów) .

Omówiony roczny cykl treningowy kulturysty, nawiązujący do założeń "polskiej szkoły kulturystyki", ma przede wszystkim na celu wszechstronny rozwój fizyczny i psychiczny ćwiczących. Niekoniecznie musi on być stosowany ściśle w ramach podanych miesięcy, aczkolwiek w naszym klimacie jest układ optymalny. W indywidualnych przypadkach mogą być odstępstwa w czasie. Rzecz polega jedynie na tym, aby w okresie dłuższego lub krótszego cyklu starać się świadomie realizować poszczególne elementy treningu, których suma składa się na ogólną sprawność, wytrzymałość, sylwetkę. Po prostu trzeba i warto ćwiczyć według jakiegoś założonego planu, stawiać przed sobą bliższe i dalsze cele treningowe. Inaczej rezultaty, jeśli będą, wynikną z przypadku, nie będą miały trwałej postawy.

To jest trzecia część artykułu, przeczytaj pierwszą część artykułu cykl treningowy

Ten artykuł bierze udział w I konkursie u.waw.pl.
Zachęcamy do przeczytania innych artykułów biorących udział w konkursie.

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: cykl treningowy - trening - trening ogólnorozwojowy - plan treningowy - trening długofalowy

Komentarze

Dodaj komentarz +