kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 6

kobieta-z-hantlami

Roczny cykl treningowy

O wynikach we wszystkich dyscyplinach sportu decyduje przede wszystkim długofalowy, systematyczny i przemyślany trening. Bez względu na to, czy ktoś chce zostać mistrzem kulturystyki, czy tylko ćwiczyć dla sylwetki, zdrowia i własnej satysfakcji – realizację tego celu musi rozłożyć na pewne etapy.

Okres przygotowania specjalnego

Czas trwania – od stycznia do kwietnia włącznie. Celem tego okresu powinno być kształtowanie specjalnej sprawności kulturystycznej czyli masy mięśniowej, rzeźby i siły. Trening, nawet dla początkujących, musi być w większym stopniu zindywidualizowany pod kątem możliwości i potrzeb ćwiczącego.

Początkujący kulturyści, po 3 miesiącach systematycznego treningu przygotowawczego, mogą już ćwiczyć bardziej intensywnie i stosować większy zasób ćwiczeń. Wskazane jest stosowanie w indywidualnych przypadkach zasady priorytetu, zwiększanie liczby serii, skracanie przerw wypoczynkowych. Poszczególne ruchy ćwiczy się w tempie wolnym, ale nadal obowiązuje dokładność w ich wykonywaniu. Trenować powinno się 3 razy w tygodniu a każdy trening poprzedzać rozgrzewką.

Dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych okres ten powinien być okazją do powiększenia masy mięśniowej, wyrównania dysproporcji  w budowie, zdobycia siły. Powinni oni stosować, w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości, wszystkie podstawowe zasady i systemy Weidera. Częstotliwość treningów – od 3 do 6 razy w tygodniu.

Okres główny

Powinien trwać od maja do czerwca (2 miesiące). Dla zaawansowanych będzie to okres tzw. Szlifowania sylwetki i najważniejszych zawodów (mistrzostwa okręgów i Polski). Dla większości ćwiczących – będzie to przedłużenie okresu poprzedniego z większym akcentem na rzeźbę mięśni.

Kulturyści zaawansowani, którzy mają zamiar startować w zawodach lub pokazach, muszą w tym czasie położyć szczególny nacisk na jakość treningu "złapanie" rzeźby oraz opanowanie pozowania.

Praktyczne zalecenia są następujące:

To jest drugą część artykułu, przeczytaj trzecią część artykułu cykl treningowy

Ten artykuł bierze udział w I konkursie u.waw.pl.
Zachęcamy do przeczytania innych artykułów biorących udział w konkursie.


Warning: get_meta_tags(http://www.herk.pl//cykl-treningowy2.php) [function.get-meta-tags]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/getka/domains/herk.pl/public_html/bot_pd.php on line 4

"" znaleziono też na stronach:

Tagi:

Komentarze

Dodaj komentarz +