kulturystyka logo

Działy serwisu

Najtańsze sklepy

  1. FitArena.com.pl
  2. Centrumodzywek.net
  3. Muscle-zone.pl
  4. [Zaproponuj]

Bądź na bieżąco

Ranking odżywek

Losowe artykuły

Fitness

fitness

Partnerzy

Osób on-line: 3

alexey-lesukov2

Najczęstsze błędy początkujących

Początkujący na siłowni często nie posiadają dużej wiedzy. Popełniają szereg błędów. W tym artykule przedstawiamy najczęstsze z nich.

Początkujący ćwiczący na siłowni to często osoby w młodym wieku. To bardzo dobrze, że nastolatkowie są zainteresowani krzewieniem tężyzny fizycznej. Cechują się brakiem cierpliwości - chcąc szybko osiągnąć sylwetkę faceta z okładki czasopisma dla panów. To prowadzi do szeregu błędów...

1. Wykonywanie złożonych ćwiczeń

Przygody z siłownią nie zaczynaj od ćwiczeń na atlasach, wyciągach i innych maszynach. Wykonuj proste ćwiczenia, do których potrzebna jest jedynie sztanga lub hantle. Powinieneś bazować na wyciskaniach, przysiadach, martwym ciągu i wszelkich uginaniach.

2. Obserwuj liczbę serii i powtórzeń

Jeśli wykonujesz na treningu 20 serii wyciskania po 20 powtórzeń to jest prawie pewne, że przesadzasz. Pamiętaj, że objętość treningu nie może być zbyt duża. Wykonuj po kilka ćwiczeń na daną partią, 3-4 serie i to wystarczy. Nie ćwicz codziennie! Pozwól mięśniom odpocząć, zregenerować się, tylko wtedy mięśnie będą rosnąć.

3. Ważna rola odżywiania

Trening połączony z odpowiednią suplementacją to tylko połowa sukcesu. Bardzo ważne jest odżywianie. Mięśnie potrzebują przede wszystkim białka, czyli głównego budulca mięśni.

4. Nie zapominaj treningu cardio

Prawdą jest, że zbyt intensywny trening cardio nie sprzyja wzrostowi masy mięśniowej. Wielkie mięśnie to nie wszystko, pamiętaj o własnym zdrowiu - trening cardio ma na nie zbawienny wpływ. 30 minutowy taki trening wydaje się być wystarczający. Wpłynie pozytywnie na serce, odpręży Cię psychicznie i nie dopuści do problemów z wagą.

5. Dołącz rozciąganie do treningu

Rozciągaj się na koniec każdego treningu. Początkujący nie mają jeszcze rozbudowanej masy mięśniowej, dlatego elastyczność ciała jest relatywnie duża. Duża elastyczność ciała pozwoli na wykonywanie powtórzeń z ciężarami w pełnym zakresie. Rozciąganiu mięśni poświęcaj na każdym treningu około 10 minut.

"" znaleziono też na stronach:

Tagi: trening - jak zacząć ćwiczyć - mięśnie - wyciskanie - siłownia

Komentarze

Dodaj komentarz +